En produkt har lagts till i din varukorg
Flera produkter har lagts till i din varukorg

Kundtjänst

 

 

 

Ring kundtjänst:

042 - 20 25 65

SIBAs kundtjänst har öppet vardagar mellan 09:00-18:00.

 

 

 

FAQ NES classic mini / NES controll

 

Q : Kommer jag få kontrollen som jag beställt?

A : Vi får idag få sporadiska leveranser med ett ospecificerat antal kontroller. Vi skickar ut dem så fort de kommer in i turordning efter det kösystem som finns.

 

Q : Kommer konsolen komma in över huvud taget och i så fall när?

A : Vi får idag små och få sporadiska leveranser med ospecificerat antal konsoler. Vi skickar ut dem så fort de kommer in i turordning efter det kösystem som finns.

Q : Vad gör ni för att kompensera mig för detta?

A : Vi beklagar givetvis det inträffade men vi har tyvärr ingen möjlighet till ekonomisk kompensation i detta fall.

 

 

Q : Vad händer med mina pengar och när får jag tillbaka dem?

A : Om din order är eller blir avbokad återbetalas pengar på följande sätt för respektive betalsätt:

Faktura & SIBA-kort: Fakturan kommer att annulleras när ordern avbokas

Kortbetalning : Har du betalt med kort är en reservation gjord på ditt kort när du lade din order. Denna reservation är rimligtvis redan hävd. Om inte, kommer reservationen släppas vid avbokningen och pengarna bör vara tillgängliga på ditt kort inom 48 timmar.

Q : Ni säger att det finns ett kösystem, varför delger ni inte min köplats?

A : Det finns en kö som vi går efter. Av tekniska skäl kan vi inte se vilken köplats just er order har. Vårt affärssystem sköter per automatik kösystemet och säkerställer att ordrarna plockas i rätt turordning.

 

Q : Kommer den att komma in senare?

A : I dagsläget finns tyvärr inte något officiellt besked från Nintendo rörande framtida produktion av NES Classic. Men det finns heller inget besked om avveckling. Men givetvis hoppas vi på att den kommer att finnas kvar på marknaden.

 

Q : Hur vet jag om min order är makulerad?

A : Din order är endast makulerad om du bett oss avboka din order. Ingenting ändras utan att du blir meddelad eller om du ber oss göra ändringen. 

 

Vanliga frågor just nu

Kortreservation men ingen orderbekräftelse?

För tillfället upplever vi ett tekniskt fel vid kortbetalning. Detta medför att det kan komma upp en felsida efter att du lagt en order med kortbetalning. Beställningen är dock slutförd och ordern kommer att hanteras av oss. Du behöver därför inte kontakta kundservice rörande detta, utan din leverans kommer att ske enligt beställningsvillkoren. Vi arbetar med att åtgärda detta problem snarast.

Lagersaldo i butik. Finns produkten i butik?

Har du frågor som rör lagersaldo på produkten? Du kan se tillgången per butik på produktsidan. För att förhindra att andra kunder handlar samma vara innan du åkt till butik rekommenderar vi att du bokar din vara så att den finns undanlagd till dig när du kommer fram. Om butikens lagersaldo mot förmodan inte stämmer, hör vi av oss så fort som möjligt till dig.

Vad händer med mitt serviceärende?

Om du vill ha information angående ett existerande serviceärende rekommenderar vi att du kontrollerar serviceinfo.nu där du kan logga in med ditt service-nr och telefonnr för att se senaste status.

Hur fungerar min produkt?

Om du har frågor av produktteknisk karaktär eller behöver kontrollera dom senaste mjukvaruuppdateringarna för din produkt rekommenderar vi att du i första hand tittar på tillverkarens hemsida eller kontaktar dom direkt för snabbast möjliga hjälp.

Vad händer när SIBA blir NetOnNet?

Under 2016 och 2017 kommer vi att expandera och omvandla våra SIBA-butiker till NetOnNet Lagershopar. Det är viktigt för oss att du som kund känner dig trygg, vi har därför tagit fram SIBA och NetOnNets trygghetslöfte som innefattar:

  • SIBAs kundkort & intjänade bonuspoäng
  • Garantier
  • Produktförsäkringar
  • Presentkort

Trygghetslöftet ger dig som kund en garanti att du i framtiden som SIBA-kund kommer att betjänas av NetOnNet. NetOnNet kommer att överta ansvaret för SIBAs kundkort och bonuspoäng, garantier, produktförsäkringar samt presentkort.

Läs mer om SIBA blir NetOnNet

Frågor om Faktura, Delbetalning och SIBA-Kort kontakta Resurs
Frågor om Trygghetspaket, kontakta Solid Försäkringar (0771-113 113)

Vanliga frågor just nu

Hur fungerar lagerrensningen i butik?

Vi har just nu en stor lagerrensning i alla våra butiker där vi säljer ut såväl utgående produktmodeller och fyndvaror så som t.ex. demo-, retur- och serviceexemplar. Ett urval av dessa hittar du här på siba.se genom att klicka dig in på din butik men du hittar alltid fler produkter på plats, så välkommen in i närmaste butik för att fynda!

*En produkt ur Lagerrensning är en vara som är utgående, demoexemplar eller av olika anledningar vi har fått i retur. Det kan bero på att försändelsen inte har lösts ut, har returnerats inom ångerrättsperioden eller att produkten är ett reparationsexemplar. Vissa produkter kan ha skadad eller helt sakna originalförpackning eller inneremballage. Samtliga produkter har genomgått och klarat vår grundliga kvalitetskontroll vad gäller funktion. Produkter ur Lagerrensning erbjuder vi till nedsatt pris och de säljs med samma garanti- och ångerrättsvillkor som alla andra varor.

Lagersaldo i butik. Finns produkten i butik?

Har du frågor som rör lagersaldo på produkten? Du kan se tillgången per butik på produktsidan. För att förhindra att andra kunder handlar samma vara innan du åkt till butik rekommenderar vi att du bokar din vara så att den finns undanlagd till dig när du kommer fram. Om butikens lagersaldo mot förmodan inte stämmer, hör vi av oss så fort som möjligt till dig.

Vad händer med mitt serviceärende?

Om du vill ha information angående ett existerande serviceärende rekommenderar vi att du kontrollerar serviceinfo.nu där du kan logga in med ditt service-nr och telefonnr för att se senaste status.

Hur fungerar min produkt?

Om du har frågor av produktteknisk karaktär eller behöver kontrollera dom senaste mjukvaruuppdateringarna för din produkt rekommenderar vi att du i första hand tittar på tillverkarens hemsida eller kontaktar dom direkt för snabbast möjliga hjälp.

Vad händer när SIBA blir NetOnNet?

Under 2016 och 2017 kommer vi att expandera och omvandla våra SIBA-butiker till NetOnNet Lagershopar. Det är viktigt för oss att du som kund känner dig trygg, vi har därför tagit fram SIBA och NetOnNets trygghetslöfte som innefattar:

  • SIBAs kundkort & intjänade bonuspoäng
  • Garantier
  • Produktförsäkringar
  • Presentkort

Trygghetslöftet ger dig som kund en garanti att du i framtiden som SIBA-kund kommer att betjänas av NetOnNet. NetOnNet kommer att överta ansvaret för SIBAs kundkort och bonuspoäng, garantier, produktförsäkringar samt presentkort.

Läs mer om SIBA blir NetOnNet

 

Andra kontaktsätt: