En produkt har lagts till i din varukorg
Flera produkter har lagts till i din varukorg

Kundtjänst

Konsumentköplagen

 Vi strävar efter att ha Nordens nöjdaste kunder, så hög service och effektiv hantering av våra kundärenden är en naturlig del av varje SIBA-medarbetares vardag. Om vi mot förmodan hamnar i en tvist som vi inte kan lösa, rekommenderar vi att du som kund vänder dig till Allmänna reklamationsnämnden (ARN), www.arn.se. Vi följer alltid deras rekommendationer.

Då Sverige är medlemmar i EU så följer vi på SIBA såväl svensk lag som EU-lagstiftning. Enligt konsumentköplagen har du totalt tre års reklamationsrätt efter att du har tagit emot din produkt. Vänd dig till din SIBA-butik eller SIBAs kundtjänst för att reklamera din produkt. 
 
Du kan läsa mer om konsumentköplagen hos konsumentverket eller läsa hela lagtexten här (http://www.riksdagen.se/). Du är även välkommen att använda den onlineplattform för klagomål som finns tillgänglig på EU-kommissionens hemsida: http://ec.europa.eu/odr.
 
Vi ger våra kunder viktig information inför ett nytt köp i butik, klicka här för mer information.