Nu lägger vi Siba på lagerhyllan för att istället bli NetOnNet. I och med det kommer siba.se att släckas ner 2 maj 2017. Du kan fortfarande bläddra bland alla produkter men köpfunktionerna har stängts ner. Vi kan även hjälpa dig att hitta samma eller motsvarande produkter på NetOnNet. Mer info om transformeringen av Siba kan du hitta på NetOnNets supportsidor.
En produkt har lagts till i din varukorg
Flera produkter har lagts till i din varukorg

Kundtjänst

Service & Reparation

Min vara har gått sönder, hur gör jag för att få min produkt lagad?

Svar: När en produkt inte fungerar som den ska är det inte säkert att det är nödvändigt att skicka in den på service. Ibland rör det sig om fel som ofta går att åtgärda på egen hand. En del fel som en dator kan uppvisa kan exempelvis åtgärdas med en återställning som du kan göra hemma. En mobiltelefon kan å andra sidan behöva ha de senaste systemuppdateringarna för att fungera felfritt.

Du kan alltid kontakta vår kundtjänst för att få hjälp med din vara. Samtal debiteras enligt lokal samtalstaxa. Om du hellre tar kontakt direkt med tillverkaren så finns deras supportnummer ibland utskrivet på ditt kvitto, annars kan vår kundtjänst hjälpa dig att komma i kontakt med tillverkaren. Tillverkaren kan ofta ge dig specifik vägledning för just din produkt. Samtalstaxa till tillverkarens supportnummer kan komma att variera och bestäms av respektive tillverkare.

Om du föredrar att besöka oss i butik är du alltid välkommen in och du hittar din närmsta SIBA butik här.

Om du bor längre än 5 mil från närmsta butik eller inte har möjlighet att ta dig till våra butiker kan du kontakta vår kundtjänst för att få information om vart närmaste serviceverkstad ligger alternativt få en fraktsedel hemskickad.

Min produkt har gått sönder, gäller garantin?

Svar: Läs om villkoren för garanti här.

Hur lång tid tar det att reparera en produkt som är skickad på service?

Svar: Normal reparationstid är mellan två till tre veckor men detta kan variera beroende på verkstadens belastning, tillgång till reservdelar med mera.

När är min inlämnade produkt klar?

Svar: Läs mer om detta under  Sök din service

Hur ser jag vad de har åtgärdat på serviceverkstaden?

Svar: I vår serviceinfo kan du få denna information. Läs mer under Sök din service.

Jag har försäkring på min produkt, täcker den skadan?

Svar: Kontakta Solid angående villkor och meddela vilken skada det gäller för att få mer information.

Vad kostar det att felsöka en produkt?

Svar: Kontakta din närmaste SIBA-butik för att få aktuell prisuppgift för din vara, alternativt kontakta SIBAs kundtjänst.

Har jag garanti på reparationen?

Svar: Ja, reparationsgarantin är 3 månader.

Hur länge kan en produkt ligga i butik efter service?

Svar: 3 månader. Därefter skrotas den.

Jag har en produkt på service, får jag låna en under tiden?

Svar: Ja, kontakta din butik för detta. Normalt sett erbjuder vi en låneprodukt om ditt serviceärende tar mer än 15 arbetsdagar, men vi försöker alltid hjälpa dig på bästa möjliga sätt baserat på dina önskemål.

Kan jag skicka in en produkt för service/få den skickad till mig efter service?

Svar: Normalt sett vill vi att du besöker din närmsta butik för att lämna in din service Om du bor längre än 5 mil från närmsta butik eller inte har möjlighet att ta dig till våra butiker kan du  kontakta vår kundtjänst för att få information om vart närmaste serviceverkstad ligger alternativt få en fraktsedel hemskickad.

Var kan jag vända mig för att få support på min inköpta vara?

Svar: Du kan alltid kontakta vår kundtjänst för att få hjälp med din vara. Samtal debiteras enligt lokal samtalstaxa. Om du hellre tar kontakt direkt med tillverkaren så finns deras supportnummer ibland utskrivet på ditt kvitto, annars kan vår kundtjänst hjälpa dig att komma i kontakt med tillverkaren. Tillverkaren kan ofta ge dig specifik vägledning för just din produkt. Samtalstaxa till tillverkarens supportnummer kan komma att variera och bestäms av respektive tillverkare. Om du föredrar att besöka oss i butik är du alltid välkommen in och du hittar din närmsta butik här.

Jag vill reklamera min produkt, hur skall jag göra?

Svar: Kontakta din butik så hjälper de dig. Om du bor längre än 5 mil från närmsta butik eller inte har möjlighet att ta dig till våra butiker kan du  kontakta vår kundtjänst för att få information om var närmaste serviceverkstad ligger alternativt få en fraktsedel hemskickad.