Nu lägger vi Siba på lagerhyllan för att istället bli NetOnNet. I och med det kommer siba.se att släckas ner 2 maj 2017. Du kan fortfarande bläddra bland alla produkter men köpfunktionerna har stängts ner. Vi kan även hjälpa dig att hitta samma eller motsvarande produkter på NetOnNet. Mer info om transformeringen av Siba kan du hitta på NetOnNets supportsidor.
En produkt har lagts till i din varukorg
Flera produkter har lagts till i din varukorg

Kundtjänst

Leverans & Frakt

Hur lång leveranstid är det om jag beställer på siba.se?

Svar: Om du väljer alternativet expressfrakt är leveranstiden 1-2 arbetsdagar. Om du väljer fri frakt är leveranstiden 3-5 arbetsdagar. Om du bor innanför tullarna i Stockholm eller inom Hammarby Sjöstad så kan du numera även få din vara levererad på ett miljövänligt sätt inom 1 timme via urb-it 1 hour. Du kan läsa mer om villkoren för leverans och frakt här.

Hur får jag reda på vad fraktkostnaden blir?

Svar: Du erbjuds alltid fri frakt när du handlar på siba.se. Önskar du expressfrakt, hemleverans eller urb-it 1 hour kan du se dessa priser i kassan i samband med att du väljer önskat fraktsätt.

Vilka fraktsätt finns och vad kostar de?

Svar: Du kan välja mellan fraktsätten brev, postpaket och hempaket, samt mellan fri frakt, expressfrakt och urb-it 1 hour. Ibland presenteras endast hempaket som val och då beror det på att paketet du valt är för tungt för att skickas med brev eller postpaket. Läs mer om villkoren för frakt under Leverans- och fraktvillkor. Expressfrakt kostar mellan 59kr och 639kr beroende på storlek och vikt, och priset för just din beställning ser du i kassan. Tjänsten urb-it 1 hour där du som kund får leverans till valfri adress inom tullarna i Stockholm, inom en timme, kostar 129kr.
 

Varför får jag inte upp alla fraktsätt när jag är i kassan?

Svar: Vissa produkter lämpar sig inte bra för ett visst fraktsätt och fraktsättet urb-it 1 hour är endast tillämpligt på produkter som har specifika vikt och volymmått samtidigt som tjänsten i dagsläget endast erbjuds inom tullarna i Stockholm. För att göra det enkelt för dig som kund har vi därför valt att endast visa de fraktsätt som finns tillgängliga för din order vid tillfället. 

Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket?

Svar: För outlösta paket debiteras du en avgift på 395 kronor. 

Normal leveranstid är överskriden. Vad händer?

Svar: Normal leveranstid för fri frakt paket är 3-5 dagar. Har det gått mer än 5 vardagar sedan du la din beställning, logga in under "Mitt konto" som du finner i övre högra hörnet, eller kontakta vår kundtjänst för status på din order. På "mina sidor" kan du spåra din order och hitta ditt kollinummer. Ser du att din vara har överlämnats till Posten kan du kontakta dem på 020-23 22 21 för att få hjälp. Om beställningen inte är registrerad, kontakta vår kundtjänst på telefon nr. 042-202565.

Vilken tid på dygnet blir ett paket med hemkörning levererad?

Svar: Hemleveranser sker på dagtid mellan 09.30-11.30 och 13:30 - 15:30 helgfri måndag till fredag. Till vissa orter tar det en dag extra. Extra stora varor så som t.ex TV i storlek 46" och uppåt, bänkdiskmaskiner och större hemmabiosystem måste ställas på pall och körs därför ut mellan 08.00-16.00 efter avisering av Posten. När Posten har ditt paket för utkörning så ringer de dig, dagtid, för att bestämma en dag för utkörning. Skulle du missa detta samtal får du kontakta Posten.

Vad gör jag om min kartong eller vara är fraktskadad?

Svar: Det är viktigt att du omgående undersöker din produkt. En synlig fraktskada på kartongen rekommenderar vi att du anmäler samma dag då du tagit emot paketet. Dolda fraktskador önskar vi att du anmäler senast inom 7 arbetsdagar. Du finner mer information här.