Nu lägger vi Siba på lagerhyllan för att istället bli NetOnNet. I och med det kommer siba.se att släckas ner 2 maj 2017. Du kan fortfarande bläddra bland alla produkter men köpfunktionerna har stängts ner. Vi kan även hjälpa dig att hitta samma eller motsvarande produkter på NetOnNet. Mer info om transformeringen av Siba kan du hitta på NetOnNets supportsidor.
En produkt har lagts till i din varukorg
Flera produkter har lagts till i din varukorg

Kundtjänst

Handla på siba.se

Vad är en cookie?

Svar: En cookie eller kaka är en liten textbaserad datafil som en webbserver kan be att få spara i webbplatsbesökarens dator. För att bland annat förbättra webbplatsens användbarhet arbetar vi med cookies på siba.se.

Kan jag få status på min beställning?

Ja, du kan logga in och klicka på "Mina ordrar". Under status kan du se hur långt din beställning har kommit i hanteringen. 

Vad händer när jag förhandsbokar en produkt?

Svar: Din order hamnar i vår förhandsbokningslista och vi skickar varan i turordning på releasedagen. Om du har betalat med kort så kommer hela ordersumman dras vid första leverans. Observera att om du förhandsbokat flera produkter med olika releasedatum så kommer din order först att skickas när samtliga produkter finns tillgängliga på vårt lager. Vill du säkerställa att du får din förhandsbokade produkt på releasedatum och planerar att förhandsboka ytterligare en produkt föreslår vi att du lägger upp separata ordrar. 

Hur avbokar/ändrar jag i en beställning?

Svar: Det går bra att avboka eller ändra en order fram tills dess att ordern är behandlad. Kontakta vår kundtjänst så hjälper de dig.

Det finns ingen köpknapp på produkten jag är intresserad av, varför?

Svar: Varan är tillfälligt slut på vårt webblager och ny leverans är inte bekräftad.

Går det att beställa utanför Sverige?

Svar: Nej.

Jag fick inget kvitto efter min order på siba.se, hur gör jag för att få ett?

Svar: Vi mejlar ditt kvitto till den e-postadress du uppgett vid köpetillfället tillsammans med ditt leveransbesked som skickas samtidigt som din beställning lämnar vårt lager. Saknas denna kontakta vår kundtjänst och be att få en kopia på kvittot så skickar vi det till dig.

Min vara är restnoterad, men pengarna är redan dragna på mitt kort. Varför det?

Svar: Dina pengar är reserverade av din bank i upp till fem arbetsdagar efter din beställning. Det är först när vi får in varan och gör klart din order som pengarna dras från ditt kort.

Jag har avbokat min order, men pengarna är dragna på mitt kort. Vad gör jag?

Svar: När du gjorde beställningen reserverade din bank pengarna för ditt köp. De är alltså inte dragna från ditt konto. Denna reservation tas bort automatiskt inom fem arbetsdagar. Vill du ta bort reservationen omgående, kontakta din bank.

Finns det möjlighet att beställa över telefon?

Svar: Ja, kontakta vår kundtjänst så hjälper de dig med din beställning.

Anmäler SIBA köp av TV-mottagare till Radiotjänst?

Svar: Ja. TV-handlare är enligt 8§ Lagen (1989:41) om TV-avgift skyldiga att lämna uppgifter till Radiotjänst om dem som köper en tv-mottagare, senast månaden efter försäljning äger rum. De produkter som registreras hos Radiotjänst är alla radio- och TV-mottagare: TV, stereo, hemmabiosystem, DVD/VHS, digitalbox, antenner, TV-mottagare till dator, datorer med inbyggd TV-mottagare.

Kan jag köpa en produkt på siba.se och hämta den i butik?

Svar: Nej, men du kan boka din vara på siba.se och hämta den i varuhuset. Läs mer om hur du går tillväga under Boka en vara.

Kan jag lämna tillbaka en produkt i butik, som är köpt via siba.se?

Svar: Ja, läs mer om reglerna under Öppet köp och ångerrätt.

Varan som jag har köpt på siba.se.se hade en skada vid mottagandet/leveransen. Hur gör jag?

Svar: Det är viktigt att du säkerhetsställer att varan är oskadad när du får den. Om du ser att varan är skadad när når transportpartner lämnar ut den, anmäl direkt till ombudet och be dem ta tillbaka varan. Upptäcker du en dold transportskada måste du anmäla detta direkt till oss inom fyra dagar efter att du mottagit produkten. Kontakta vår kundtjänst för att göra en anmälan om fraktskada.

Hur gör jag för att få reda på om min vara har skickats?

Svar: Den informationen hittar du när du har loggat in på "Mitt konto" och under fliken "Mina ordrar" på siba.se. Läs mer under Sök din order.